Ma a Porsche különböző sportos járművek, sportkocsik, hosszú távú túrákra alkalmas, elegáns túrakocsik és terepjárók gyártójaként ismert. Ám a Porsche-mítosz eredete egészen a XX. század elejéig nyúlik vissza. Ferdinand Porsche zsenialitásának köszönhető a világ egyik legelső hibrid járműve, a harmincas évek 16 hengeres Auto Union versenyautói, és a Volkswagen "Bogár" is. Ferdinand Porsche fia, Ferry Porsche 1948-ban egy használaton kívüli osztrák fűrésztelepen építette meg első, Volkswagen "Bogár" alapokra épített sportkocsiját. Ez volt az első jármű, amely a Porsche márkanevet viselte. Az 1950-es években a Porsche 356 sportkocsi sikere révén a cég egyre jobban növekedett és prosperált. Az osztrák fűrésztelepet gyorsan maguk mögött hagyva, a Stuttgarthoz közeli Zuffenhausenben, - ahol egykor Ferdinand Porsche is működtette konstrukciós irodáját - épült ki a Porsche-birodalom. A cég mindig is nagy figyelmet szentelt a versenysportnak, s a pályákon aratott értékes győzelmek révén a márka még ismertebb lett. Érdemes megjegyezni, hogy a 356 és a 911 farmotoros volt, ám a legsikeresebb Porsche versenyautók középmotoros konstrukciójuk révén lettek sikeresek. Ferdinand Porsche és gyermekei is mindig nagy figyelmet fordítottak a műszaki részletekre. A szinkronizált váltó, majd később a benzinbefecskendezés alkalmazása révén a Porsche sportkocsik mindig is riválisaik előtt jártak legalább egy lépéssel. Az 1970-es évek elején a Porsche család átadta a cég vezetését "külsős" szakembernek. A nyolcvanas évek végét követő megtorpanás után Wendelin Wiedeking vezetésével az elmúlt két évtizedben a Porsche kibővítette választékát, és a Cayenne, majd a Panamera révén új piacokat hódított meg, míg a Boxster-Cayman párossal visszatértek a cég gyökereihez. A Porsche a 2010-es évek kihívásait már a Volkswagen csoport tagjaként, erős háttérrel, kiváló típusokkal és nagyszerű szakembergárdával várja. Reméljük, a Porsche család és az autóipar kapcsolatának több mint egy évszázados krónikája a Kedves Olvasó számára is lebilincselő olvasmány lesz. - (Négyesi Pál)